get app
inews
Aa Read Next : Guru Ditemukan Meninggal Dunia di Depan Gerbang BRIN Cibinong

Bawa Lamborghini ke Sekolah, Seorang Guru Bikin Heboh

Rabu, 14 Februari 2024 | 10:50 WIB
header img
Guru bernama Mohd Fadli Salleh membawa mobil sport mewah Lamborghini Aventador SVJ seharga Rp22 miliar ke sekolah. (Foto: Facebook/Mohd Fadli Salleh)

JAKARTA, iNewsSerpong.id - Seorang guru di Malaysia punya cara unik di hari perpisahan dengan muridnya. Guru bernama Mohd Fadli Salleh ini membawa mobil sport mewah Lamborghini Aventador SVJ ke sekolah.

Kejadian tersebut mengundang perhatian murid-muridnya. Banyak yang kaget dan kagum dengan kehadiran Lamborghini bertuliskan SVJ itu.

Ini bukan tanpa alasan. Lamborghini Aventador SVJ adalah salah satu puncak tertinggi dari keluarga Aventador yang menggunakan mesin V12. Mobil ini hanya tersedia 900 unit secara eksklusif di dunia. 

Lamborghini SVJ pertama kali diperkenalkan pada 2012. Di Indonesia, mobil ini dibanderol Rp22 miliar.

Sang guru kemudian memamerkan suara Lamborghini yang menggelegar di depan murid-muridnya.

"Nak sangat dengar. Kan dah tutup telinga. Tapi budak-budak laki lagi teruja, Ram lagi cikgu. Ramm lagiii," tulis Mohd Fadli dalam postingan di Facebooknya dilansir Minggu (11/2/2024).

"Haha. Memori terindah terakhir bersama mereka," katanya.

Spontan postingan tersebut mengundang beragam reaksi dari netizen, ada yang tidak setuju pamer, ada juga yang memujinya karena memberikan kebahagian kepada murid di hari terakhir.

Di sisi lain, banyak yang mengira Lamborghini tersebut adalah miliknya. Fadli pun memberikan klarifikasi terkait supercar tersebut.

"Disclaimer : Bukan kereta saya. Saya mana la mampu nak pakai Lambo ni. Saya pakai Gino je. Ni kawan bagi pinjam sempena hari persaraan. ????," tulisnya.

Ini membuat sejumlah warganet haru. Banyak yang memuji usaha sang guru membahagiakan murid-muridnya di hari terakhir.

"Kenapa aku rasa sedih bila tgk cg Mohd Fadli Salleh bersara.huhuhu. Aku suka follow cg. suka baca yg cg post. sbb bg aku, apa yg cg sampaikan adalah benar, jujur. aku doakan semoga cg sentiasa success dan sentiasa berada dlm lindungan allah swt. selamat bersara cikgu," ujar @puan***

"Allahhuakhbar. Kehilangan besar dalam Dunia Pendidikan. Kerugian yg amat² sangat bagi dunia pendidikan atas kehilangan tuan. Semoga terus cemerlang dlm apa juga bidang yg diceburi cikgu. Sekali melangkah sebagai seorang Cikgu akan selamanya Cikgu ????????????????????," kata @Haizuran***.

(*)

Editor : Syahrir Rasyid

Follow Berita iNews Serpong di Google News Lihat Berita Lainnya
iNews.id
iNews Network
Kami membuka kesempatan bagi Anda yang ingin menjadi pebisnis media melalui program iNews.id Network. Klik lebih lanjut